Powered by Nuffnang

20 October 2010

Tanda Hero mencintai awek cun

  • Apabila Hero benar-benar jatuh cinta dan setia kepada awek cun, hati yang keras, lembut menjadi kapas. Bahkan hero sanggup berkorban melakukan apa saja untuk awek cun. Sekeras manapun hati hero, ia akan mengalirkan air mata bila dilukai. Namun awek cun janganlah mengambil kesempatan pengormatan hero itu.
  • Sekiranya awek cun menyedari hero sentiasa bersungguh-sungguh melakukan sesuatu sesungguh hati, nyata awek cun tidak salah memilih teman hidup. Hero bukanlah jenis orang yang berdampingan dengan awek cun sekadar suka-suka atau mengambil kesempatan, tetapi atas dasar cinta yang sebenar. Betapa untungnya awek cun.
  • Bila hero sentiasa buat hati awek cun senang dan terhibur, tandanya hero inginkan perhubungan yang lebih serius. Tidak hairanlah hero sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali berdampingan dengan awek cun yang sangat istimewa dalam hidupnya. Pada hero, sudah menjadi tanggungjawab beliau untuk membuatkan hati awek cun yang disayanginya sentiasa senang dan terhibur.
  • Bila sudah sayang, macam-macam akan hero fikirkan termasuklah bimbang akan kehilangan awek cun. Seminit tak dengar suara pun, hidup dah tak keruan. Apa lagi kalau diam membisu, hari akan sepi dan sunyi, hanya mendengar desiran angin dan melihat daun-daun berguguran.
  • Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila hero berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian awek cun. Hero mahu bermanja dan inginkan awek cun melayan hero lebih daripada orang lain yang pernah awek cun sayang. Kalau hero merajuk hati, cubalah awek cun pujuk, bukan manja nak mengada-ngada. Bukan senang hero nak ubah kemachoan menjadi manja macam beruang Teddy. Hanya untuk awek cun. Untuk kita-kita aja.
  • Bila hero tanya soalan yang sama, "awak rindu saya?" tandanya hero tidak mahu kasih sayang menjadi pudar. Hero pun tak tahu apa nak buat bila rindu awek cun. Ia juga tandanya, "jangan bimbang sayang, di mana ku berada, dengan siapa ku bersama, jangan bimbang ku tetap kau yang punya".
  • Manusia tidak ada yang sempurna, samalah dengan hero. Tapi, kalau awek cun dapat merasai keikhlasan hati hero, itu sangat baik. Ikhlas itu tidak dapat dilihat, tapi boleh dirasa dengan hati.
  • Kepada awek cun, hargailah hero seadanya, berilah peluang kepada hati untuk kembali mencintai seorang hero.

View Image

5 comments:

shamsiah shamsuddin said...

kan bagus kalau semua hero mempunyai niat yang tulus seperti entry di atas..

Gadis Chinta said...

untung awek cun tu,bgus lah kalu jmpe hero yg mcm nih,tp hero 2 kena hero dlm smua bidang laa...kikiki

Tuan Rumah said...

sham: hero aje.xtulus tak hero la..
Gadus Chinta: Nama pun hero.

Nor Asikin Mohmed said...

dah mcm citer industan la..ape pun mencintai dan dicintai adalah anugerah yg x ternilai dr NYA..

izah.. said...

dicintai itu lebih baik dari mencintai