Powered by Nuffnang

07 October 2010

Bila hati dihancurkan.....

Cinta- anugerah yang hebat. CInta buat kita jadi hebat. Tapi bila sebaliknya... CInta,hati jadi luka,hati sakit,hati duka.. Bila kita mendapat tahu, yang tidak sepatutnya terjadi, remuklah hati, hancurlah cita-cita, musnahlah angan-angan lalu kita tumbang. Semangat kita hilang. Lalu hujan turun lebat meratapi cinta yang musnah tadi. Kita rebah, dan hilang arah. Cinta! Cinta! Kita memanggil.
View Image Namun apa daya. Kecewa telah datang bermaharaja lela. Air mata menitis menangisi kegagalan yang tidak direncanakan. Lalu dunia menjadi sempit, kita tidak bermaya lagi ingin terus melangkah.Jalan di depan gelap, kudrat hilang, merangkak kita kesakitan. Sayang... Darling.. Abang.. Awak.. Saya.. Cinta.. Rindu awak... Sayang Awak... Menjadi ratapan dalam mimpi ngeri. Kita hanya menahan sebak di dada. Kita tidak sesal, tapi terkenang dan bertanya, apa salah dan kurangnya aku, telah kuberikan seluruh hatiku... Lalu kita lelap dalam air mata..
Setahun kemudian, kita sedang berlari-lari anak. Ah, teringat, waktu kegalauan, kita merangkak mencuba untuk bangun, namun jatuh, kita cuba bangun, jatuh lagi.. Namun kita masih tabah, kita sudah boleh berjalan dan masih berat untuk senyum. Lalu duduk di atas batu dan mengenang saat kejatuhan.
........Kita terjaga,air mata masih basah lalu kita sapu. Kita duduk dalam kelelahan yang amat lalu berfikir..
View ImageSemuanya tidak kena,kita tidak tahu nasib kita, lalu kita ingat. Kita masih boleh bersandar dan berharap dari Dia   Yang Maha Mengasihi. Kita mengadu kepadaNya, semoga bersama orang-orang yang sabar..Kita sedar,dalam kedukaan kita mengadu kepadaNya. Dalam keseorangan pada gelap malam, kedukaan yang seperti tiada penghujungnya, mengeluh dan kecewa,goyah dan tiada teman,kita bangun dan bina semangat dan menyerahkan segala harapan kepadaNya.

View ImageKuatkah hati? Ya. Cepatnya? Ya.
Bagaimana? Darkside. Hahahaha.

Lalu kita teruskan mencari cinta, yang menyakitkan, kita hadapi, walau akan mati kesakitan.

p/s: Airmata tidak mengalir lagi sebab dah kuat untuk menghadapinya.

2 comments:

gadisBunga said...

cinta itu complicated. aku benci!
hihihi

Razif Radzi said...

aduh GB..
saya juga tidak faham.