Powered by Nuffnang

23 March 2011

Majlis Makan Malam sempena perkahwinan.


Pada 12 Mac 2011, aku telah mengadakan satu majlis makan malam sempena perkahwinan khas buat staf AKM dan saudara-mara di Langkawi. Kira-kira 200 jemputan telah hadir pada majlis ringkas ini namun sangat meriah. Maklumlah ini pertama kali dibuat di Akademi Koreksional Langkawi (AKM). Pegawai Pembangunan, Ketua Inspektor(KIP) Rahim Ramli bertungkus lumus bersama anak-anak buahnya membuat persiapan majlis siap dengan pelaminnya sekali. Dasyattt!! Nasi beriani dengan ayam masak merah dan macam-macam lauk lagi ditaja pulak oleh Kak Ina, (pengusaha dewan makan AKM), pun dasyattt. Baju awek cun pun ditaja oleh Puan Rahayu (Pegawai Perpustakaan AKM), dasyatttt jugak. Malam itu dresscode utama ialah Mess Dress, Baju Batik, kemeja serta baju kurung untuk wanita. MC pada malam itu ialah Inspektor Arizan.

Majlis dimulakan dengan ketibaan Inspektor Razip(aku la tu) dengan Cikgu Mazni(perasan dia cikgu Murni), disambut oleh Timbalan Penguasa Penjara (TPP) Zohri Haron, TPP Rusli dan KIP Asmadi (geng Mess Dress). Seterusnya, ucapan aluan dari pengacara majlis. Ucapan seterusnya, wakil AKM, KIP Asmadi yang mengucapkan tahniah. Lepas tu, ucapan wakil pengantin lelaki, adik aku, En. Rafi (Pegawai Parol Penjara Pokok Sena), wakil pengantin perempuan, TPP Azhari (aikk,wakil AKM boleh jadi wakil pengantin - mak mertua aku orang kampung beliau, mereka la punya ANGKARA menjodohkan kami,kehkehke..terima kasih tuan) dan akhir sekali ucapan hero lah..macam biasa. Aku mengucapkan terima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung.
Kemudian acara potong kek. Guna pedang masa kawin dulu. Dan paling best, acara kejutan pada malam itu, sejambak bunga sempena ulangtahun awek cun. Aku taktau apa perasaan dia, tapi tengok senyum sampai pagi esok. Dah kata, kejutan aku buat terasa sampai ke sumsum tulang. Dasyatttt...
Lepas tu, terus la makan-makan. Ada la persembahan karoke oleh sepupu paling tua dalam keluarga, Abang Li. Diikuti KIP Asmadi. Lepas tu aku pun tak ingat.
Aku ingin mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua yang hadir, yang terlibat secara langsung dan tidak langsung, pemberi-pemberi hadiah dan penaja-penaja yang memang dasyat, dengan ucapan, korang memang dasyat lah....
Layanlah gambar dibawah. Ayok!!
Budak jahat dengan Cikgu Mazni

KIP Asmadi memberikan ucapan sebagai wakil AKM

Puan Ayu (penaja baju Cikgu Mazni) bersama Abg Muaz dan anak Ustazah (lupa nama)

Kau dah kawin ni banyak tanggungjawab,kata TPP ZOhri. Awek cun dok senyum sorang-sorang.

Tengok tangan saya. Ada ong ni,kata TPP Rusli. Aku: Depa ni dok sembang lagi. CIkgu MAzni dari tadi dok sengih. Pasal pa taktau la.
MC kita - Inspektor Arizan Ahmad. Yang belakang tengah senyum kat gelas tu - Kak Ina

Cikgu Mazni: Abang ni makan pun dok usha awek lagi.

Staf Civilian AKM dari kiri: Puan Aminah(peg.asrama),Puan Ayu (peg.perpustakaan), Cik Noriza (Kerani),dipangkuan, Abang Muaz(anak Puan Ayu), Puan Khai (Pen.Peg,Tadbir) dan Puan Syarifah (kerani)

Keluarga cikgu Mazni dari kiri: Anis, Kak Ani, Alin(tengah-tengah),Kak Ida dan  Amalina Ah Ah..kehkehkeh

Keluarga aku:berdiri kiri:paknyang,buah terin,abang li,acik,Pakteh,aku,nyang fishah,cikgu mazni,kakngah,abah,angah. Depan duduk: makteh,kak liza,kaklang,kak ida, tam muriteh.kehkehkeh..

Pegawai Kanan AKM: IP Fizun,TPP Kamarul,TPP Rusli,TPP Zohri,IP Razif,KIP Rahim, cikgu MAzni, KIP Asmadi, TPP Azhar, TPP Azhari, IP Arizan.

Geng Mess Dress

antara yang hadir

antara yang hadir II
aku memberi ucapan tapi macam nyanyi pulak

Keluarga Cikgu Talib- Farhani adik angkat aku.. kuikuikui..

staf AKM dan keluarga

staf Parol dan keluarga



8 comments:

Cikgu Murni said...

Kagum sudah....

Anonymous said...

congrats razif.. hope both u bahagia ke akhir hayat k.. sorry xdpt attend wedding tu sbb DSSK leh blk bercoti.. hihihi..

cik WaWa said...

hey kamu...tahniah..meriah sguh dinner...semoga berbahagia...maaf xdpt hadir... :)

hanie said...

oho..terharu den,apa2 pon mmg best lah dk kt akm,cantik bebenor ..=)

Anonymous said...

sweet !
lagi 4 thn tunggu adik pulak lalu bwh pedang !
n of cos abg n kakk will be my honour guest !
hope you both will live happily ever after !
CONGRATULATION !! ;pppp

Razif Radzi said...

Yeke dik..bagus2..jadi honourable guest macam best jer.kehkehkeh..bleh pinjam pedang abang..

Cik Aira Amirah said...

tersangatlah Kagummmmm...

Anonymous said...

Congratulasion my brother Razif.....Luvly Red White...live heppily ever after k...
k.Mazni:Bestnyer dpt bunga dr husband..Tahniah kak....(yin)