Powered by Nuffnang

12 October 2010

Sepetang di Kuala Sepetang.

11 Oktober 2010, satu rombongan peserta kursus (termasuk saya) pergi membelasah Mee Udang yang sangat terkenal di Kuala Sepetang. Tanpa perlu tunggu lama, (terima kasih pada peserta kursus yang bagi kami melantak dulu), tanpa mengangkat kepala kami mengadap Mee Udang tersebut. Apa kelebihannya? Mee Udang  ini adalah Mee Kuah yang dihidangkan dengan beberapa ekor udang yang besar, A+ punya udang. Kami menikmati Mee Udang 11hengget.(Special)..7hengget(biasa),udang kecik sikit(tapi besar jugakla). Sambil menikmati Mee Udang yang lazat kami dihidangkan dengan pemandangan indah, anak-anak dara Kuala Sepetang yang bersiar dan kanak-kanak bola main bola di padang,macam permandangan di tahun 80'an.. Hah, pandai jer 80an.
Selepas menikmati kami pulang ke tempat penginapan. Dalam perjalanan tu, perut saya berkocak-kocak, nampaknya saya sudah mabuk udang. Mana tidak nya, inilah pertama kali makan udang banyak-banyak. Udang dalam mee punya la banyak dan besar (maklumlah 11hengget), selak udang jumpa udang,selak udang jumpa udang,hah banyak tu. Sampai je kat bilik terus terbaring kepucatan macam orang mabuk. Sedar-sedar dah pukul 10malam. Haha. Pukul 11, terus tidur sampai pagi. Yang 11hengget mabuk lama sikit, yang 7hengget biasa-biasa,pening sikit-sikit.Haruslah sesiapa yang pegi ke Taiping singgah sebentar di Kuala Sepetang, kalau rajin lagi boleh pergi Batu Kurau. Batu Kurau?
Mee Udang Kuala Sepetang.

5 comments:

Nor Asikin Mohmed said...

sdpnye mee udng...wlaupon kg kat perak tp x berksmptn nk mkn mee udg..mby next time huhu..

Razif Radzi said...

Hahaha..rugi la sikin.. baik pegi cuba..

Nor Asikin Mohmed said...

sy buat sdri je mee udg x pyh pegi jauh2 hehe...

Razif Radzi said...

Buat sendiri......mesti xsedap...kuikuikui...

razak radzi said...

ni bukn udg di sebalik mee..ni mee disebalik udg..hahaha