Powered by Nuffnang

26 November 2010

Cukup-cukup makan saja.

Ini adalah perkataan biasa semasa belajar di Universiti dulu. Setiap awal semester, kita dan kawan-kawan akan bertanya tentang CGPA masing-masing. Jawapan yang kita dapat adalah "cukup-cukup makan saja", "bolehla". Yaka? 2.0 cukup-cukup makan, 3.0 cukup-cukup makan, dan penerima Anugerah Dekan pun cukup-cukup makan. Kenapa ya? Mungkin kita tak mahu bangga diri agaknya.

A: macam mana CGPA kau?
B: cukup-cukup makan saja.
A: Berapa tu?
B: 3.5 saja. Aku sasarkan 3.65 semester ni. Kau pula bagaimana?
A: Bolehla. Naik sikit dari sem lepas. Sem ni 3.89. Pening aku.
B: Itu la aku pun pening.
Kalau lah saya di situasi di atas saya tak pening. Hahaha. Orang selalu tanya CGPA saya, saya pun jawab cukup - cukup makan. Lalala..

4 comments:

gadisBunga said...

CGPA 4.0 takkan menjamin anda dapat kerja dgn gaji puluh2 ribu pun. jadi..cukup2 makan saja lor..lalala

Razif Radzi said...

Betul betul...

Lyana Mohamed Nor said...

a'ah,kalu cukup-cukup mkan sma gak ngn ayat "bleh lah stakt tmpung kos hidup akn dtang",itu jwapn slalu sy kongsi ngn mmber2,tp alhmdulillah cukup2 mkn pun,keja ok jer..tiada ape sngt ngn CGPA,jnji tau bt keja...hehehe

Lyana Mohamed Nor said...

a'ah cukup-cukup mkn sma gak ngan ayat "ok lah cukup nk tmpung kos hidup".itu ayat yg sy slalu bg kat mmber kalu tnya psal cgpa.tp alhamdulillah keja pun ok jer..hehehe,cgpa 4.0 kalu xleh bt keja xok gak.