Powered by Nuffnang

22 October 2009

Kalau lah hidup inI MuDaH...

aku selalu bermain pc games bila kelapangan...apa yang aku selalu buat?ya,selalu menggunakan cheat untuk mudah..memang mudah, dan cepat menang, tapi adakah ia sama dengan kehidupan sebenar? tidak.. tidak sama sekali.. kenapa? kerana itulah kehidupan yang penuh warna warni... aku pernah terfikir bahawa susahnya hidup aku, memikirkan masalah keluarga, masalah kewangan, masalah ditempat kerja dan macam - macam masalah lagi yang membebankan diri dan kepala otak.. tapi sedarkah aku... di tempat yang lain, nak makan pun susah.. aku ada terbaca artikel di dalam suratkhabar, seorang wanita di Padang Indonesia terpaksa berjalan jauh semata - mata untuk mendapatkan makanan, itupun cuma sebungkus mee segera! tp beliau masih mampu bersyukur untuk rezekinya hari itu.. alangkah malunya pada mereka yang memang tahu bersyukur! kenapakah segelintir masyarakt kita bersikap seperti yang tak sepatutnya, termasuklah aku? ini kerana, kita terlalu mewah dan dimanjakan.. nak makan yang sedap2, dilayan seperti seorang raja ((rakyat berhati raja))..
jadi, moral of the story, makanlah apa yang ada... jangan mengeluh-ngeluh.. walaupon gaji cuma rm200-300 jer..itu kan lebih baik dari xde makan.. ni aku kata kat aku... gembira dan terus bekerja dengan seronok...disamping memikirkan dan menyelesaikan masalah.. bukan lari dari masalah...
baiklah,sekian terima kasih..
aku yang dah xde idea nak tulis...sebab sibuk dan penat...

No comments: